Retourneren en ruilen

Bij Steppies kun je een artikel binnen 30 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Hier vind je antwoord op al je vragen rondom de voorwaarden en vraag je gemakkelijk een ruil of retour aan.

Hoe werkt retourneren bij Steppies?

1. Stuur een e-mail naar klantenservice@steppies.nl
2. Vermeld je naam en ordernummer
3. Geef aan welk artikel je wilt annuleren
4. We waarderen het als je de reden van retour wilt aangeven, zodat we ons kunnen verbeteren. Dit is niet verplicht.

Naar aanleiding van je e-mail krijg je van ons een reactie en nemen we je retour in behandeling. Vervolgens kun je de producten in originele staat en verpakking naar het door ons opgegeven retouradres sturen. Het terugsturen kan tot veertien dagen na aanmelden van je retour. Let op! Het retouradres is een ander adres dan ons postadres en is in de mail aangegeven. Het is van belang dat de retour is aangemeld via de mail en de naam en het ordernummer zijn toegevoegd aan de retourzending, zodat wij de retour bij binnenkomst kunnen verwerken.

Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen, zullen wij overgaan tot terugbetaling. De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen. Wanneer wij artikelen ontvangen die buiten het retourtermijn vallen, wordt de retour niet geaccepteerd. Het pakket wordt dan teruggestuurd naar en op kosten van de koper.

Belangrijk om te weten is dat wij pakketten niet ophalen bij een afhaalpunt. Het pakket dient direct bij ons bezorgd te worden. Steppies is niet verantwoordelijk voor retourzendingen die tijdens het verzendproces zijn kwijtgeraakt. 

Bij Steppies heb je 14 dagen de tijd om je bestelling te retourneren op eigen kosten na levering. Indien mogelijk, stuur het artikel dan ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking retour. Je kunt je bestelling retourneren via DHL of PostNL.

We zijn maar een klein, enthousiast team dat met veel liefde producten voor jullie uitzoekt. Als we ook de kosten van retourzendingen zouden moeten dragen, zou dat ons flink in de knel brengen. Door jullie te vragen zelf de retourkosten te betalen, kunnen wij onze prijzen vriendelijk houden en blijven doen wat we het liefste doen: jullie blij maken met goede producten.

Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen. Je dient de retourmelding te doen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling, hierna heb je nog 14 dagen de tijd om de zending aan ons retour te sturen. Wij zullen het orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending weer terugboeken op dezelfde rekening als waarmee je hebt betaald. Heb je op rekening betaald dan zal betaalverplichting komen te vervallen.

Indien je de producten niet binnen 14 dagen na aanmelding van de retour aan ons retour stuurt kunnen wij deze niet meer in ontvangst nemen. Je retourmelding komt dan te vervallen en eventueel na deze termijn ontvangen items zullen weer naar je teruggestuurd worden.

Wij storten het retourbedrag minus de € 3,95 retourkosten, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op je rekening. Zodra je retour is verwerkt ontvang je een e-mail en ontvang je binnen twee werkdagen het bedrag terug op je rekening via het betaalmiddel dat je hebt gebruikt voor je aankoop, onder de naam “Stichting Mollie Payments”. 

Ja, het is mogelijk om meerdere bestellingen samen te voegen en als één pakket retour te sturen. Indien je meerdere bestellingen hebt geplaatst of meerdere pakketten hebt ontvangen, kun je deze samen in één pakket retourneren. Voeg echter wel de besteloverzichten van de verschillende bestellingen of pakketten toe aan je retourzending. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat jouw retour snel en efficiënt wordt afgehandeld. Zorg ervoor dat je het retourbewijs goed bewaart totdat beide retourzendingen correct zijn verwerkt. 

 
 
 
Wij vragen je vriendelijk om een formulier toe te voegen aan je retourpakket met de volgende gegevens:
 
– Je naam
– Je bestelnummer, beginnend met C-
– De artikelen die je retourneert
– Reden van retour
 
Zonder deze gegevens is het voor ons lastiger om te achterhalen waar het pakket vandaan komt, waardoor de verwerking van de retour mogelijk vertraging kan oplopen. Dank je wel voor je medewerking!

Het kan voorkomen dat jouw retourzending nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van Klarna. Klarna staat los van Steppies, dus zij zijn niet op de hoogte van jouw geretourneerde items. Daarom adviseren we je om altijd een retourzending aan te melden bij Klarna, zodat zij op de hoogte zijn en de factuur tijdelijk kunnen pauzeren. Op die manier voorkom je eventuele extra kosten die in rekening kunnen worden gebracht als de betaling niet op tijd wordt voldaan.

Helaas bieden we geen ruilservice aan voor artikelen. Als je een andere maat of kleur wilt, kun je eenvoudig zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

Een product dat is aangeschaft via de Steppies.nl valt onder de wettelijke garantie. Dit betekent dat het product redelijkerwijs aan de verwachtingen van de consument moet voldoen. Het mag geen gebreken vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik.

Als een item kapot is of als je ontevreden bent over een product, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@steppies.nl. Vergeet niet je ordernummer en een foto van het desbetreffende item mee te sturen, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken.

 

Veelgestelde vragen