Verzending & Levering

Je hebt een bestelling geplaatst bij Steppies. Leuk! Onze collega’s in het magazijn zullen zo spoedig mogelijk je bestelling voor je inpakken en verzenden. Zodra je bestelling wordt aangemeld voor verzending, ontvang je vanuit de pakketdienst een track en trace code. Hiermee kan je jouw bestelling volgen en zien wanneer deze bij jou wordt geleverd.

Zijn er verzendkosten?

Wanneer je een bestelling boven de €35 plaatst betaal je geen verzendkosten. Plaats je een bestelling van onder de €35 euro? Dan rekenen we €2,95 aan verzendkosten.

Wat op werkdagen wordt besteld voor 17.00 uur, wordt dezelfde dag nog met DHL verzonden. In de meeste gevallen wordt de bestelling de volgende dag geleverd. In drukke tijden (bij DHL) zijn we helaas afhankelijk van de verzender en kan het voorkomen dat een artikel pas later wordt geleverd. Afwijkende levertijden worden in de balk bovenaan de website aangegeven.

Nadat een zending is aangemeld bij DHL ontvang je van ons een track & trace code, check deze code zodat je weet wanneer het pakket wordt geleverd. 

Bestellingen via onze webshop worden altijd bezorgd met DHL. Je hebt de keuze om jouw pakket thuis te laten bezorgen of op te halen bij een DHL pick up point.

DHL pakket
Wanneer je in de checkout kiest voor de verzendmethode ‘DHL thuisbezorging’ wordt je pakket afgeleverd door een bezorger van DHL. Bij deze verzendmethode ontvang je ook een track & trace code, waarmee jij jouw pakketje kunt volgen vanaf het moment van verzending tot aan de levering. Deze track & trace code ontvang je van ons vanaf het moment dat het pakketje ons magazijn verlaat.

DHL op- en afhaalpunt
Ben je niet veel thuis? Laat dan je pakketje bezorgen bij een DHL-locatie in de buurt. Na het invullen van je NAW-gegevens wordt de dichtstbijzijnde DHL pick up point getoond. Liever een ander DHL pick up point kiezen? Klik dan op de button ‘Kies een ander DHL punt’. Vervolgens kan je elk gewenste DHL pick up point kiezen.

Ja dat kan! Nadat een zending is aangemeld bij DHL ontvang je van ons een track & trace code per e-mail. Met deze code kun je checken wanneer het pakket geleverd wordt.

Als jouw bestelling vanuit ons magazijn is verzonden, vragen we je even geduld te hebben. Het kan tot 24-48 uur duren voordat het pakket door DHL wordt gescand. Bij DHL wordt de tracking pas geactiveerd wanneer het pakket in het land van bestemming is aangekomen. Als jouw bestelling al voorbij de geschatte levertijd van 48 uur is, dan verzoeken we je vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen dan de status van jouw pakket controleren.

Helaas kan ons systeem geen wijzigingen meer aan orders aanbrengen zodra ze geplaatst zijn. We willen dan ook benadrukken om altijd goed te controleren of je de juiste persoonlijke gegevens hebt ingevuld, voordat je je bestelling definitief maakt. Heb je hier nog vragen over? Neem dan contact op met de klantenservice en houd je ordernummer bij de hand.

Vervelend dat je je bestelling niet hebt mogen ontvangen! Via de track en trace code die je van ons hebt mogen ontvangen kan je zien of de pakketdienst het tijdvak heeft gewijzigd of het pakket vanwege omstandigheden heeft afgeleverd bij een pakketpunt.

Staat het pakket op afgeleverd en is er niks gewijzigd? Dan willen je vragen om eerst bij de buren na te gaan of de bestelling hier is geleverd. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan gerust contact met onze klantenservice op. Wij gaan dan graag voor je na waar je bestelling is en wanneer deze alsnog zo spoedig mogelijk bij je wordt bezorgd.

We begrijpen dat het vervelend is als je bestelling een vertraging heeft opgelopen. Gezien de hoeveelheid pakketten dat in omloop is, kan het helaas zo zijn dat de pakketdienst de planning wat aanpast en jouw bestelling helaas later wordt geleverd. Meestal worden de vertraagde leveringen de volgende dag alsnog bezorgd. We willen je dan ook nog even je geduld vragen. Mocht je binnen 5 dagen na de oorspronkelijke leverdatum nog niks hebben ontvangen en is het pakket ook niet bij een pakketpunt bezorgd, neem dan contact op met onze klantenservice.

Veelgestelde vragen